Объявление


Граждане России и люди, проживающие на ее территории, идите на русские тематические форумы.
Здесь вам не рады.


Форум продовжує свою діяльність,
з усіма питаннями звертайтесь до Одарки та Насті Шапокляк.



Моделі підселення різних категорій пацюків у зграю

Модераторы: Tatiana_M, igolkova_ca, J_k, Veda

Моделі підселення різних категорій пацюків у зграю

Сообщение J_k » 18 мар 2025, 12:45

Моделі підселення різних категорій пацюків у зграю


Декоративні пацюки — по своїй природі зграйні тварини, тож етичним вважається утримання зграї щонайменше з 2х особин однієї статі (або різностатевих за умови кастрації самок/самців). Розглянемо основні аспекти підселення до існуючої зграї пацюків нового члена, враховуючи особливості, які можуть вплинути на успішність процесу: вік, стать та стан здоров'я.
До моменту знайомства з іншими тваринами та підселення в існуючу зграю кожна умовно “нова” тварина обов'язково має:
    * перебувати на карантині (10-14 днів або до повного одужання у випадку, якщо тварина хвора і лікар не рекомендує контакти з іншими тваринами)
    * бути оброблена від паразитів у найкоротші терміни (аби убезпечити уже наявних тварин)
    * оглянута рекомендованим спеціалістом для виявлення можливих проблем зі здоров'ям.
Загалом складність підселення нової тварини можна поділити на наступні категорії: формування нової зграї з дітей (особин, молодше 3х місяців), підселення молодого пацючка віком 3-4 місяці до наявної зграї дорослих тварин, підселення зрілої тварини віком від 4-6 місяців до наявної сформованої зграї дорослих тварин та підселення компаньйона до тварини похилого віку (2+).

I. Формування нової зграї з пацючат віком до 3х місяців


Найлегший варіант як для пацюковода-новачка, так і для досвідченого, що вирішив знову тримати пацюків. Малеча досить легко приймає одне одного, швидко зселяється та процес зселення для власника у більшості випадків не виникає особливих проблем.
Якщо тварини разом прибули в новий дім (наприклад, приїхали з розплідника в одній переносці або ви принесли їх разом з магазину), то їх і зселяти, власне, не потрібно, оскільки вони за час дороги вже познайомилися. Таких тварин можна одразу селити в одну клітку. Підселення тварини у межах 2-3 днів також не потребує спеціального ритуалу зселення (Увага!Обробка від паразитів обов'язкова)

* Обов'язково заздалегідь подбайте про клітку відповідного розміру (мінімальний розмір ВІД 40см*60см по піддону та висотою ВІД 50 см) з дрібним кроком прутів (1-1,5см), щоб виключити втечу через решітку! За можливості придбайте одразу клітку більшого розміру (піддон від 80см і більше) для подальшого комфортного проживання зграї.


В тих випадках, коли спочатку ви взяли одного або двох, а потім через тиждень чи два принесли ще одного малюка, то за відсутності наявних ознак хвороби (!) однієї з тварин бажано все ж використати скорочений алгоритм підселення: після обробки від паразитів, починати знайомити малечу на нейтральній території спочатку без додаткових сховків (будиночків, труб чи ін). Карантин такі тварини можуть проходити спільно за умови огляду у лікаря.

* Нейтральна територія — місце, де зазвичай НЕ гуляють тварини (інша кімната, інший диван, стіл), яке жодна з тварин не вважає “своєю” територією. Якщо такого місця немає, то можна наявне місце вигулу накрити чистим (!) покривалом


Це робиться для того, щоб у закритому просторі будиночку чи труби тварини не побилися, травмуючи одне одного, а власник міг у разі чого оперативно зреагувати та забрати одну з тварин.

Подбайте про наявність захисних рукавиць/рушника або пульверизатора з водою, щоб у випадку бійки втрутитися! Також можна заготувати шумний пакетик з магазину, щоб “відлякати” звуком.
НЕ НАМАГАЙТЕСЯ РОЗНІМАТИ БІЙКУ ПАЦЮКІВ ГОЛИМИ РУКАМИ!


На наступний спільний вигул (чи через раз), за умови, що відсутня агресія, можна додавати наповнення для ігор та укриття. У випадку, якщо спільний вигул (один чи два рази — по ситуації) проходить добре, можна заселяти в спільну клітку.

Зверніть увагу! Бажано перед зселенням добре вимити клітку повністю та оновити гамачки на чисті або повністю нові, щоб “запах дому” був новим для всіх тварин.


II. Підселення пацюка віком ДО 3х місяців (самців чи самок) до зграї дорослих тварин.
Основний базовий алгоритм підселення


Молоді тварини віком від 1,5 до 3х місяців зазвичай добре підселяються у зграю, вони ще умовно пахнуть “дітьми” і в переважній більшості не сприймаються дорослими як вірогідні конкуренти.

* Для підселення пацючка у зграю дорослих бажано, щоб на момент знайомства вага молодої тварини становила від 120-150г. Це важливо для сприйняття пацючка іншими як “повноцінної істоти”

* Починайте з обов'язкових етапів: обробка від паразитів та карантин для нової тварини 10-14 днів або до повного одужання у випадку, якщо тварина хвора

* На період карантину та до знайомства клітки новачка та старожилів НЕ ПОВИННІ розташовуватися поряд. Це НЕ допоможе “познайомитися”, а, навпаки, споглядання “чужака” через решітку може призвести більше до агресії у відношенні до нього, яка буде підкріплена неможливістю влаштувати бійку “тут і зараз”.
Оптимальним є винести клітку новачка у іншу кімнату, щоб мінімізувати небажаний контакт. За відсутності такої можливості розмежуйте клітки на максимальну відстань в межах однієї кімнати (наприклад, розташуйте в різних кутах кімнати)

* Поступове знайомство з запахом майбутньої зграї.

Для цього вішають старі, запісяні гамачки зграї у клітку до новачка, а його — у клітку до основної зграї. Також міняють наповнювач з лотка (беруть наповнювач з екскрементами з лотка зграї до новачка та навпаки). НЕ МОЖНА пускати новачка у клітку зграї, коли там є старожили! Результатом буде агресія і майже гарантовано бійка! Спочатку відслідковують виключно реакцію тварини на запах від чужих речей. Гарним результатом є спокійне обнюхування речей/наповнювача. Якщо хтось (старожили чи новачок) пушиться, коли нюхає чужі речі, можна трохи продовжити етап обміну речами, щоб тварини трохи більше звикли до чужого запаху.
У більшості випадків цей етап займає від 1 до 7 днів за відсутності агресивної реакції (можливо й довше за потреби)

*Перше знайомство на нейтральній території

Нейтральна територія — місце, де зазвичай НЕ гуляють тварини (інша кімната, інший диван, стіл), яке жодна з тварин не вважає “своєю” територією та відсутні “мітки” тварин. Якщо такого місця немає, то можна наявне місце вигулу накрити чистим (!) покривалом
Спочатку новачка знайомлять з найбільш спокійним пацюком-старожилом у зграї на нейтральній території, де ВІДСУТНІ накриття, будиночки, труби та інші місця, куди можна залізти вдвох. Це робиться для того, щоб у закритому просторі будиночку чи труби тварини не побилися, травмуючи одне одного, а власник міг у разі чого оперативно зреагувати та забрати одну з тварин.
Власник має тримати напоготові захисні рукавички, рушник чи пульверизатор з водою, щоб оперативно зреагувати на прояви агресії та попередити бійку. Після вигулу старожила повертають у зграю. Таким чином, гуляючий з новачком старожил принесе “на собі” його запах у основну зграю, що сприятиме звиканню.
Важливо! Слідкуйте за реакцією зграї на принесений “на собі” запах новачка! У випадку, якщо наявна агресія по відношенню до “носія”, то варто продовжити етап обміну тряпочками/гамаками/наповнювачами трохи довше.

Якщо вигул проходить добре, то наступного разу можна додати ще когось зі зграї, поступово випускаючи разом гуляти ВСІХ. Слідкуйте за реакцією тварин одне на одного!

Нормальними для знайомства тварин є: обнюхування одне одного (в тому числі й зони статевих органів), завалювання на спину (як акт домінації) чи спроби залізти під іншого пацюка (як акт підкори), грумінг шерсті. Можливе невелике пушіння чи фиркання, але без спроб кинутися на суперника. У разі, якщо тварини демонструють явну агресію чи страх, краще припинити вигул, дати їм заспокоїтися і продовжити наступного дня.


У випадку бійки, варто одразу ж відсадити агресора в карантинку на певний час (наприклад, на годину) для заспокоєння.
Даний етап може зайняти в різних випадках від 2-3 днів до місяця. Зверніть увагу, що варто орієнтуватися не на чіткі строки, а на поведінку тварин. Декому вистачає двічі погуляти разом, щоб було зрозуміло, що все добре, а комусь треба звикнути до новачка і це займає час.

*Обмін клітками — новачка на певний час (година чи на ніч) садять у клітку старожилів, а їх — у клітку новачка.
Якщо в якості тимчасового житла новачка використовується невелика карантинка, то час перебування зграї (особливо великої) може бути не дуже тривалим (максимум декілька годин).
Тривалість цього етапу залежить від взаємної реакції тварин на запах. Можна повторювати декілька днів підряд після спільного вигулу (за умови відсутності бійок) і, якщо все добре, переходити, власне, до останнього етапу.

* Зселення в одну загальну клітку.
Для більшості випадків все ж пропонується повне ретельне миття клітки з заміною всіх гамаків на чисті для того, щоб при заселенні все було умовно “нічиїм” та не виникла бійка за “улюблений гамак”. Бажано наступні день-два тримати поряд карантинку, щоб у випадку бійки відселити туди агресора.
Також інколи використовується варіант, коли об'єднану з новачком зграю заселяють у чисту пусту клітку (без гамків, труб, поличок). За умови відсутності бійок найближчу добу-дві, клітку облаштовують звичайним чином.

Обов'язково переконайтеся, що клітка підходить для тої кількості тварин, що будуть там проживати! Для цього є спеціальні калькулятори, а також тематичні статті.


III.Нюанси підселення пацюка віком СТАРШЕ 4-6 місяців і старше
до основної зграї дорослих тварин


Основним аспектом, що може вплинути на процес підселення тварини старше 4-6 місяців у зграю є процес дорослішання та остаточного гормонального дозрівання. Саме в цей період можливі “гормональні бурі” та періодичні спроби пацюків ствердитись чи змінити своє місце у ієрархії зграї.
До підселення тварин віком від 4-6 місяців і старше варто підійти особливо ретельно та не поспішати на кожному етапі.

Окремі нюанси підселення САМОК віком від 4-6 місяців


При підселенні самок, окрім, власне, віку, важливим також є те чи стерилізована самиця і куди, власне, вона підселяється:

    у зграю самок,
    у змішану зграю
    до самців

* Підселення самки до зграї дорослих самок

Для полегшення процесу підселення рекомендується, щоб усі самки були попередньо стерилізовані (та мали загоєні шви!). Стерилізація позитивно впливає на зниження рівня статевих гормонів, що зменшує провоковані ними агресивні прояви, а також дещо “стирає” інтенсивність власних запахів тварин, що полегшує звикання.
Підселення самки до зграї самок зазвичай середньої складності (з окремими виключеннями)

* Підселення самки до змішаної зграї (де вже є самці і самки)

Підселяти самицю у змішану зграю можна виключно у випадку, якщо самка стерильна або всі самці у даній зграї кастровані!
Навіть стерилізована самка пахне для НЕ кастрованих самців “самкою” і приваблює їх, провокуючи небажану статеву поведінку!


Складність підселення індивідуальна, залежно від взаємних реакцій тварин. У більшості випадків такі підселення середньої складності. Бувають окремі випадки, коли зселення потребує багато часу і сил.

* Підселення самки до зграї самців

В випадку підселення самки до зграї самців є важливий нюанс: або самці мають бути кастровані (з моменту кастрації до підселення нестерильної самки має пройти 3 тижні), або самка має бути стерилізована до моменту підселення (шви мають бути загоєні та зняті на момент знайомства!).
У більшості випадків самці позитивно реагують на підселення у зграю самки, але якщо стерильна лише самка, а самці ні, то можливі конфлікти на ниві “ревнощів до конкурентів” та посилена статева поведінка самців, що негативно сприйматиметься самою самкою та може спричинити конфлікти.


Навіть стерилізована самка пахне для НЕ кастрованих самців “самкою” і приваблює їх, провокуючи небажану статеву поведінку!
Подбайте про те, щоб самці не набридали самиці надмірною “увагою” і не лякали її цим!


Рекомендується розглянути кастрацію всіх самців (або найбільш конфліктних) для збереження спокійної атмосфери у змішаній зграї.

Нюанси підселення САМЦІВ віком від 6 місяців і СТАРШЕ до сформованої дорослої зграї (де всі тварини старше 6 місяців)


Самці старше 4-6 місяців в період остаточного гормонального дозрівання можуть дещо довше підселятися у дорослу зграю самців, що може становити проблему для недосвідченого власника. В цей період особливо помітні ієрархічні домінування та пов'язані з цим бійки всередині зграї, тож реакція на новачка може бути неоднозначна і більш агресивна. Відведіть на кожний етап трохи більше часу, щоб впевнитися у позитивній взаємній реакції тварин. За наявності проблемних моментів будьте готові “відкатити” зселення та повернутися до попереднього етапу.

Оптимальною є обов'язкова попередня кастрація у випадку підселення пацюка віком 6+ місяців у зграю самців. Підселяти можна лише після загоєння та зняття швів!


Є вірогідність, що дорослий самець може НЕ ВСЕЛИТИСЯ ЗОВСІМ у зграю через ті чи інші причини та вам доведеться вирішувати питання компаньона та окремої клітки вже для нього.

Алгоритм підселення дублює основний базовий з додаванням деяких “стресових” варіантів за потреби:


* Починайте з обов'язкових етапів: обробка від паразитів та карантин для нової тварини 10-14 днів або до повного одужання у випадку, якщо тварина хвора

* На період карантину та до знайомства клітки новачка та старожилів НЕ ПОВИННІ розташовуватися поряд. Це НЕ допоможе “познайомитися”, а, навпаки, споглядання “чужака” через решітку може призвести більше до агресії у відношенні до нього, яка буде підкріплена неможливістю влаштувати бійку “тут і зараз”.

* Поступове знайомство з запахом майбутньої зграї.
Для цього вішають старі, запісяні гамачки зграї у клітку до новачка, а його — у клітку до основної зграї. Також міняють наповнювач з лотка (беруть наповнювач з екскрементами з лотка зграї до новачка та навпаки). НЕ МОЖНА пускати новачка у клітку зграї, коли там є старожили! Результатом буде агресія і майже гарантовано бійка! Спочатку відслідковують виключно реакцію тварини на запах від чужих речей. Гарним результатом є спокійне обнюхування речей/наповнювача. Якщо хтось (старожили чи новачок) пушиться, коли нюхає чужі речі, можна трохи продовжити етап обміну речами, щоб тварини трохи більше звикли до чужого запаху.
У більшості випадків для самців цей етап займає 3-5 днів за відсутності агресивної реакції

* Перше знайомство на нейтральній території

* Нейтральна територія — місце, де зазвичай НЕ гуляють тварини (інша кімната, інший диван, стіл), яке жодна з тварин не вважає “своєю” територією та відсутні “мітки” тварин. Якщо такого місця немає, то можна наявне місце вигулу накрити чистим (!) покривалом


Спочатку новачка знайомлять з найбільш спокійним пацюком-старожилом у зграї на нейтральній території, де ВІДСУТНІ накриття, будиночки, труби та інші місця, куди можна залізти вдвох. Це робиться для того, щоб у закритому просторі будиночку чи труби тварини не побилися, травмуючи одне одного, а власник міг у разі чого оперативно зреагувати та забрати одну з тварин.

Власник має тримати напоготові захисні рукавички, рушник чи пульверизатор з водою, щоб оперативно зреагувати на прояви агресії та попередити бійку. Після вигулу, старожила повертають у зграю. Таким чином, гуляючий з новачком старожил принесе “на собі” його запах у основну зграю, що сприятиме звиканню.

Важливо! Слідкуйте за реакцією зграї на принесений “на собі” запах новачка! У випадку, якщо наявна агресія по відношенню до “носія”, то варто продовжити етап обміну тряпочками/гамаками/наповнювачами трохи довше.


Якщо вигул проходить добре, то наступного разу можна додати ще когось зі зграї, поступово випускаючи разом гуляти ВСІХ. Слідкуйте за реакцією тварин одне на одного!
Нормальними для знайомства тварин є: обнюхування одне одного (в тому числі й зони статевих органів), завалювання на спину (як акт домінації) чи спроби залізти під іншого пацюка (як акт підкори), грумінг шерсті. Можливе невелике пушіння чи фиркання, але без спроб кинутися на суперника. У разі, якщо тварини демонструють явну агресію чи страх, краще припинити вигул, дати їм заспокоїтися і продовжити наступного дня.
У випадку бійки, варто одразу ж відсадити агресора в карантинку на певний час (наприклад, на годину) для заспокоєння.
Даний етап може зайняти в різних випадках від 2-3 днів до місяця. Зверніть увагу, що варто орієнтуватися не на чіткі строки, а на поведінку тварин. Декому вистачає двічі погуляти разом, щоб було зрозуміло, що все добре, а комусь треба звикнути до новачка.

* В окремих випадках, якщо знайомство на нейтральній території не дуже продуктивне або прогрес зселення не сильно помітний, варто розглянути вигул в умовах ванної кімнати.
Для цього на дно чистої сухої ванни поміщають рушника та поступово додають до новачка по одному пацюку зі старожилів при умові спокійної неагресивної поведінки тварин.
Цей варіант вважається “стресовим”, оскільки при його використанні можна застосувати нестандартні “лякаючі” методи: можна включити воду (вода повинна литися не у ванну, а в мийці поряд), можна включити пральну машину, яка буде створювати додатковий “страшний” шум або взагалі помістити всіх пацюків в одну переноску та поставити її на працюючу пральну машину (наприклад, в режимі віджиму, де вібрація найсильніша)
Важливо! Подбайте про наявність рукавиць в доступі щоб вчасно зреагувати на прояви агресії та розборонити тварин у випадку бійки! Особливо уважно варто слідкувати при розміщенні усіх тварин в одній переносці! НЕ РОЗНІМАЙТЕ БІЙКУ ПАЦЮКІВ ГОЛИМИ РУКАМИ!

Потурбуйтеся ЗАЗДАЛЕГІДЬ про наявність АПТЕЧКИ з кровоспинними та антисептиками!


* Додаткові (так звані “стресові”) методи формування спільного запаху зграї та подолання “паузи” в прогресі:
    ***Метод прогулянки у переносці по вулиці.
    Варто використовувати з обережністю, оскільки є ризик того, що з одного боку, при виникненні конфлікту/бійки всередині переноски, у власника на вулиці менше шансів вплинути (хіба потрусити переноску зі сторони в сторону). З іншої сторони, шум вулиці від машин/людей, додаткові сторонні запахи тварин можуть сприяти згуртуванні та обєднанні зграї з новачком (наприклад, всі разом будуть вимазані у сечі та, відповідно, мати однаковий запах). Метод має відносну ефективність, бо вже через декілька годин після прогулянки все може повернутися до попереднього стану відносин з нульовим прогресом.
    *** Метод спільного відвідування лікаря.
    Тварини їдуть до лікаря в різних чи в одній переносці (з обов'язковим контролем власника) та, після стресу від дороги і, власне, обстеження, можуть назад їхати в одній переносці. Метод відносно ефективний, оскільки при поверненні додому тварини знову можуть “згадати” про конфлікти.

    *** Метод спільних інгаляцій фізрозчином (не ліками!)
    Під час перебування у боксі для небулізації та супутнього стресу від цього може також відбутися формування спільного запаху. Обов'язково перебувайте поряд для контролю ситуації! Будьте готові вийняти тварин у разі бійки чи нападу паніки!

    *** Метод підрізки зубів
    В окремих випадках лікар може запропонувати підрізку зубів агресору, щоб уникнути надмірної травматизації. Використовується як крайня міра та виключно під седацією за рекомендацією рекомендованого спеціаліста!

* Якщо попередні етапи пройшли успішно, то, далі традиційно йде обмін клітками — новачка на певний час (година чи на ніч) садять у клітку старожилів, а їх — у клітку новачка.
Якщо в якості тимчасового житла новачка використовується невелика карантинка, то час перебування зграї (особливо великої) може бути не дуже тривалим (максимум декілька годин).
Тривалість цього етапу залежить від взаємної реакції тварин на запах. Можна повторювати декілька днів підряд після спільного вигулу (за умови відсутності бійок) і, якщо все добре, переходити, власне, до останнього етапу.

* Зселення в одну загальну клітку
У випадку підселення пацюка віком від 6+ місяців дуже рекомендується все ж прибрати наявні у клітці полиці та укриття типу будиночків та провести повне ретельне миття клітки. В окремих випадках навіть при позитивній динаміці попередніх етапів на моменті заселення в одну клітку, як у обмежений простір для проживання, може спостерігатися спонтанний прояв агресії. В цьому випадку наявність будиночків чи полиць може призвести до того, що саме там буде епіцентр конфлікту та власнику буде важче дістатися до тварин, щоб розборонити.
Бажано наступні день-два тримати поряд карантинку, щоб у випадку бійки відселити туди агресора на період від 1 години до 6-8 — інколи саме одиночна ночівля агресора дає йому змогу переосмислити поведінку та зробити висновки.
За умови відсутності бійок найближчу добу-дві клітку поступово облаштовують звичайним чином (інколи роблять поступово, без гамаків, лише відкриті полиці, без закритих будиночків і труб).

Варто запам'ятати, що якщо ви дійшли до останнього етапу і новачка вже вселили зі зграєю у клітку, то його НЕ МОЖНА відселяти назад в окрему клітку! Відселяти треба виключно АГРЕСОРА!


Якщо ви будете при конфлікті відселяти новачка (наприклад, вважаючи, що так вбережете від травми), то агресор зробить логічний висновок, що якщо добряче поганяти новачка, то його заберуть і все буде як раніше, та буде з подвійною енергією провокувати конфлікти. Краще затримайтеся на попередніх етапах знайомства (обмін гамаками, спільний вигул чи навіть обмін клітками) довше, щоб точно впевнитися у налагодженні дружніх відносин між тваринами.


Важливо!
Агресивно налаштовані дорослі самці, що захищають “свою територію” від новачка, можуть його серйозно покалічити чи намагатися вбити!


VI. Підселення пацюка-компаньйона до умовно старенького пацюка віком 2+ роки
(самки чи самця)


Інколи вікова (2+) тварина в силу тих чи інших обставин залишається єдиною у зграї і якщо власник розглядає можливість поновлення зграї, то кращим варіантом буде взяти пару (!) маленьких пацючат. Також є варіанти підселення стерильної дорослої самки того ж приблизно віку або самця (цей варіант краще розглядати в самому крайньому випадку).

    *** Якщо до старенького пацюка (самця чи самки) підселяють молодих особин віком 2-3 місяці, то основні етапи підселення ті самі, що і в звичайному випадку підселення. Шанси на успіх досить високі.
    Головним аргументом на користь пари пацючат є те, що так у старенького буде компанія, спільний сон з компанією, грумінг і тд, і, в той же час, діти будуть мати змогу гратися між собою, не вимагаючи від старенької тварини надлишкових зусиль. Дорослі в таких випадках навіть можуть знову почати проявляти активність, підлаштовуючись під молодь.
    В більшості випадків, молоді особини підселяються до стареньких добре, хоча в окремих випадках доросла тварина може не прийняти нових компаньйонів і тоді варто подбати про окреме житло (клітку/вольєр) для молоді. Тобто, фактично у власника буде одночасно дві зграї.

    *** Якщо ж до старенької тварини (самця чи самки) підселяють стерильну самку того ж приблизно віку, шансів на успішне зселення також досить багато.
    Тварини однакового (умовно) віку мають більше спільних інтересів та з задоволенням можуть спати поруч. Етапи знайомства у переважній більшості стандартні, а випадків неприйняття самки стареньким пацюком не так багато.

    *** Якщо ж до старенької тварини-самця підселяють самця того ж приблизно віку, то варто попередньо гарно обміркувати доцільність такого підселення і, за можливості, обрати інший варіант (наприклад, підселити самку стерильну)

Не зважаючи на те, що тварини вікові та можуть мати купу обмежень через хвороби, вірогідність конфліктів досить висока. Дорослі самці можуть агресивно реагувати на іншого самця на своїй території навіть за умови, що відбувається зселення кастратів.
Якщо все ж прийнято рішення зселити дорослого вікового самця з іншим дорослим самцем, варто виконувати етапи зселення досить зважено та ретельно відстежуючи прояви агресії для запобігання травмування одної або обох одночасно тварин. Дуже бажано, щоб обидва самці були кастратами.

Важливі примітки щодо окремих нюансів


1. Бажано звернути додаткову увагу у випадку, якщо на підселення до зграї планується фаз чи сфінкс (особливо якщо тварина старше 6 місяців)
Через особливості форми та довжини вібрісів (вусів) у таких тварин є дещо видозмінене сприйняття власного особистого простору — короткі вуса не дозволяють їм так само, як і “хутряним”, оцінити обстановку з допомогою цього органу чуття і вони в буквальному сенсі втручаються у особистий простір інших пацюків. Їм для умовного “обстеження” інших тварин потрібно підійти досить близько до пацюків, що може негативно сприйматися іншими тваринами (як спроба домінування, наприклад) та провокувати конфлікти. Тож варіант, що звичайна спроба контакту може перерости у бійку, досить вірогідний.
Також, відсутність хутра може спричиняти додатковий дискомфорт у випадку конфліктів (бійок), бо всі подряпини можуть бути глибшими, ніж у хутряних — у фазів/сфінксів немає шерсті, яка б дещо амортизувала в тких випадках і зменшувала ступінь ураження.

2. Бажано звернути додаткову увагу при підселенні дорослих червонооких пацюків.
Тварини з червоними очима (всіх відтінків від рожевих до темно-рубінових) бачать дещо гірше, ніж їх чорноокі родичі. З віком зір може погіршуватися і це також може впливати на процес підселення тварини до інших. Переконайтеся, що тварина з ослабленим зором (або геть сліпа) достатньо адекватно реагує на інших тварин та вони на неї також.
* Червоноокі фази, наприклад, можуть відчутно довше вселятися, ніж їх хутряні родичі саме через особливості очей та вібрісів. Їм потрібен більш близький контакт за відсутності нормального зору, що сприймається іншими тваринами як втручання в особистий простір без потреби.

3. Якщо ви плануєте підселяти тварину, що з народження жила сама в одиночному утриманні (не важливо, жила тварина у зоо чи у власника), може знадобитися більше часу на процес знайомства, оскільки такі тварини не мають достатніх навичок соціалізації, гірше зчитують сигнали інших тварин та не одразу розуміють принципи побудови ієрархії у зграї. Самцям-одинакам вливання у ієрархію зграї дається дещо важче, ніж самкам. Бажана обов'язкова попередня кастрація/стерилізація тварини

-----
Автор пам'ятки Юлія Rattycat

Цю та інші пам'ятки можна завантажити в пдф форматі в ТГ каналі https://t.me/rats_houses
ТГ @_rattycat
Статті та поради щодо утримання пацюків https://t.me/rats_houses
Аватара пользователя
J_k
 
Сообщения: 14565
Зарегистрирован: 22 янв 2017
Откуда: Черкаси
Имя: Юлія
Все сообщения

Вернуться в Утримання та догляд



Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2